Voor alle kleding geldt dat deze zoveel mogelijk op duurzaamheid en circulariteit geselecteerd is. We hebben zo veel mogelijk gekozen voor 100% biologisch katoen. Waar mogelijk is gekozen voor lyocell (TENCEL) i.p.v. polyester. Daar waar polyester de enige optie was, hebben we gekozen voor gerecycled polyester.”   Cynthia de Koning, HR Manager Compass 

Op 2 juli 2021 verruilden we ons oude logo voor het mooie nieuwe logo dat je hier ziet. Het veranderen van een logo heeft heel wat voeten in de aarde. Want als je goed  zichtbaar wilt zijn zoals Compass, dan staat het logo overal op. Van websites tot auto’s, van onderzetters tot bedrijfskleding. Van sommige dingen besef dat je best zonder kunt, auto’s kun je opnieuw bestickeren. Websites kun je aanpassen, maar onze  bedrijfskleding moest toch echt worden vervangen. Vanuit onze ambities voor een betere wereld wilden deze verandering zo duurzaam en maatschappelijk verantwoord mogelijk doorvoeren.  

Maar hoe doe je dat nu echt duurzaam? Hiervoor hebben samenwerking gezocht met Good Future. Dit Nederlandse bedrijf verkoopt verschillende merken aantoonbaar duurzame, biologische en eerlijk geproduceerde bedrijfskleding. Hierdoor is onze bedrijfskleding niet alleen maatschappelijk verantwoord en circulair, maar ook zoveel mogelijk van biologische oorsprong. Ons oude bedrijfskleding is ingeleverd en wordt gerecycled tot nieuwe kleding. Hiermee steunen we ook nog eens 2 mooie goede doelen (Muzikids en Free A Girl).

#fairworkwear #togethertowardszero